Wednesday, September 20, 2017

author photo
Perjalanan Lebih Selesa Dengan Penerbangan Air Asia |  Assalamualaikum.. Hai korang semua,Wah!! tak lama dah cuti panjang yang di nanti-nantikan semakin hampir ni korang...korang dah buat apa-apa plan untuk bercuti ke mana pada cuti panjang yang akan tiba ni?? Mesti korang tengah duk survey tempat kan... yela nak pergi bercuti ni bukan senang nak kita pilih destinasi la.. nak kena fikir nak naik apabila nak pergi sana nanti... Hurmm mesti la korang juga dalam dilemma kan untuk pilih tempat mana... So sekarang korang dah tak payah nak pening-pening kepala nak fikir nak naik apa untuk pergi bercuti kali ni...sebabnya sekarang Air Asia ada menawarkan harga tiket yang terendah taw!! Apa?? Korang masih tak percaya ke?? Hahahaha please la tolong percaya cakap Cik Ash ni... kalau tak percaya jom baca apa yang Cik Ash nak share dengan korang ni!!. 





Seperti mana yang kita tahu la kan... bila sebut nak naik flight jer semua akan berfikir ishh tiket mahal la... mampu ke saya nak naik flight pergi bercuti ni... Korang tak perlu risau dah sekarang!! Cik Ash tak tipu korang la.. korang boleh cuba survey sekarang di laman web Traveloka dan pilih Air Asia untuk tengok sendiri harga yang ditawarkan kat situ.. Perghh!! confirm korang akan terus book tiket dekat situ nanti...hahahaha... untuk pengetahuan korang, Air Asia ini mempunyai banyak kelebihan yang tersendiri okay.. dan yang penting ianya sangat selesa untuk travel tu.. Dah la harga tiket yang ditawarkan murah tambah pulak korang tak akan terasa nak drive kereta jauh-jauh dengan mengadap jalan jem lagi...Oh!! tidak, memang tak akan tempuhi jem tu la.. Hahahaha!!. 

economy seat
Korang juga boleh pilih nak clas seat taw mengikut bajey yang korang dah plan, Antara class seat yang boleh korang pilih ialah clas economy, class business, dan class premium economy.. Setiap class seat yang mempunyai kelebihan masing-masing… dan yang penting  penerbangan ni juga menyediakan makanan taw… walaupun destinasi korang tu dekat mahupun jauh korang akan dapat makanan dua dan tiga kali sepanjang perjalanan nanti..Wahh best sangat tu!! Hahahahaha..

Macam mana cara nak book online ticket?? Alaaa senang jerk korang, korang just follow jer tiga langkah yang tersedia tu…




Langkah yang pertama korang kena la pilih dulu destinasi dari mana korang  nak naik flight ni, lepas itu korang pilih destinasi percutian yang korang dan plan untuk pergi bercuti tuh..




Okay, untuk langkah kedua pulak korang kena pilih tarikh nak pergi taw.. make sure jangan tersalah tekan tarikh ya… Haa kat sini pun korang boleh pilih sama ada nak book tiket untuk satu perjalanan or untuk pergi balik.. kalau korang pilih untuk pergi dan balik pastikan korang pilih date untuk balik tuh sekali yer… 





Langkah yang ketiga pula korang kena masukkan bilangan tiket yang korang nak booking tu selepas itu pilih la class seat dan click la cari… mudah jerk kan! So later, akan terpapar la antara senarai fight dan waktu yang ada… so korang boleh la buat pilihan korang nak naik  fight yang mana okay… dan korang juga boleh bandingkan harga tiket ini mengikut bajet korang dah plan daripada awal, supaya bajet korang tak la lari nanti.

Lepas dah korang pilih flight  dan masa korang kena la proceed untuk ke next step iaitu untuk membuat pembayaran tiket.. kalau korang nak tahu korang boleh buat bayaran dengan menggunankan dua kaedah taw. Iaitu dengan cara online banking seperti menggunakan Maybank2u, Cimb Cliks dan banyak lagi…kan sekarang dah banyak bank yang ada online baking… di Zaman IT ni, tak payah susah-susah nak pergi ke machine ATM nak bank in bagai kan… cara yang kedua ialah dengan menggunakan kad kredit .. So korang boleh jer pilih nak bayar cara yang mana satu janji korang bayar ye!!! Hahahahaha

Haa korang dah percaya ke apa yang Cik Ash share ni??? Mesti la dah percaya kan.. bukan selalu taw dapat harga yang terendah macam tuh… naik flight okay apa.. bukan naik bas.. So, apa lagi yang korang nak tunggu tu?? Jangan bazirkan masa korang pergi Cepat book Air Asia online di website Traveloka sekarang u ollss




This post have 21 komentar

avatar
zuhaira nasrin delete September 20, 2017 at 9:47 AM

adoi takde duit ni macam mana cik ash? haha >,<

Reply
avatar
Cik Rose delete September 20, 2017 at 10:56 AM

Rose tak pernah booking tiket sebab masa nak berjalan tu tak menentu. Untuk yang dah ada plan awal, cepat-cepat grab. Untung kan :)

Reply
avatar
Sheila Adziz delete September 20, 2017 at 11:20 AM

akak x pernah booking sdiri hikhik... klu nak booking mesti suh cousin book... nak kena blaja bt sdiri ni... thanks for sharing cik ash :)

Reply
avatar
azlina ina delete September 20, 2017 at 11:21 AM

menarik.. menjimatkan masa dan tidaklah letih teramat naik flight aje

Reply
avatar
Najah Mustapa delete September 20, 2017 at 12:07 PM

tak pernah lagi book tiket kat traveloka sebab selalu book langsung di website Airasia. mungkin boleh cuba untuk next trip :)

Reply
avatar
mek yunie delete September 20, 2017 at 12:22 PM

ohoiii bestnya nk bercuti. dalam kepala mek takde plan lg nk bercuti niiii

Reply
avatar
Shikin Razali delete September 20, 2017 at 3:05 PM

Nanti boleh la cuba untuk booking dengan traveloka..macam.menarik dan tertarik jea..

Reply
avatar
Humaira delete September 20, 2017 at 4:47 PM

Best giler..kalau la ad cuti pnjg+duit berkepuk..fly dah aii 😂

Reply
avatar
Azhafizah MN delete September 20, 2017 at 7:12 PM

Dengan ada Air Asia semua orang mampu terbang ke mana saja kan :)

Reply
avatar
Elih Japahar delete September 21, 2017 at 8:12 AM

Airasia mmg murah tapi lebih murah dengan tempahan melalui Traveloka :)

Reply
avatar
Cik Ash delete September 21, 2017 at 1:33 PM

aira kena menabung la nampaknya ni

Reply
avatar
Cik Ash delete September 21, 2017 at 1:36 PM

ha ah memang beruntung bila ada keluar promosi macam ni

Reply
avatar
Cik Ash delete September 21, 2017 at 1:37 PM

ekin lagi teruk tak pernah boking gak.. naik flight pun masa kerja HQ yg urus semuanya..

Reply
avatar
Cik Ash delete September 21, 2017 at 1:45 PM

tak pernah jugak ni baru taw tu yang ekin kongsikan

Reply
avatar
Cik Ash delete September 21, 2017 at 1:46 PM

baru duk plan tapi rasa tak jadi sokmo hahahhah abe beli kijo la mek

Reply
avatar
Busyra Takiyudin delete September 22, 2017 at 1:34 AM

air asia mmg the best lahh.. kalau time murah tu lg la berbaloi.

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post