Wednesday, January 24, 2018

author photo
Sarapan Pagi Dengan Kayliz Granola Oat | Assalamualaikum.. Hai korang semua, apa khabar cik ash harap semuanya sihat walafiat ya.. Siapa dekat sini peminat oat.. sila angkat tangan. hihihi.. cik ash sebenarnya ada gak makan oat yang di masak tu, bila diberi peluang merasai Kayliz Granola Oat ni nampak menarik dan sedap sangat la..cuba makan seminggu rasa tak puas makan la nak beli lagi la nanti.

Kayliz Granola Oat

CARE LIZ RESOURES merupakan sebuah syarikat tempatan yang bertapak di Seremban Negeri Sembilan, Malaysia. Di tubuhkan pada 16 Sepetember 2015, Syarikat ini menghasilkan produk makanan yang sihat berasaskan oat. Bijiran Kayliz telah digabungkan bersama oat, ubi keledek (ungu), Chia Seed dan madu. 

Untuk anda yang ingin diet secara sihat cik ash cadangkan satu produk yang bagus iaitu Kayliz Granola  yang diperbuat daripada campuran bahan-bahan seperti Oat, Sweet Potato,Chia Seed, Honey dan Omega 3. Kayliz ini merupakan makanan yang mampu menguruskan badan serta dapat menurutkan berat badan secara konsisten ya. Lagi pula kayliz merupakan produk permakanan yang sihat sesuai untuk semua golongan.Kayliz Granola memang sesuai sangat di makan waktu sarapan pagi. 

Antara bahan-bahan yang terkandung di dalam Kayliz Granola Oat adalah seperti di bawah ini cik ash terangkan sedikit bahan-bahan itu :- 

oat

1. Oat - adalah antara bijirin yang paling sihat di bumi, sumber vitamin, mineral, serat dan antioksidan penting. Kajian menunjukkan bahawa oat membantu mengurangkan berat badan, mengurangkan paras gula darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

ubi keledek

2. Sweet Potato/ Ubi Keledek - adalah sumber vitamin A yang sangat baik. Ia juga merupakan sumber vitamin c, mangan, tembaga, asid pantotenik dan vitamin B6 yang sangat baik. Selain itu, ia adalah sumber yang baik dari kalium, serat makanan, niasin, vitamin B1, vitamin B2 dan fosforus. 

chia

 3. Chiaseed - adalah sumber asid lemak omega-3 yang sangat baik, kaya dengan antioksidan, dan ia juga tersedia dengan serat, zat besi, dan kalsium. Asid lemak omega-3 membantu meningkatkan HDL kolesterol, Kolesterol HDL adalah melindungi daripada serangan jantung dan strok. 

4. Madu - menimbulkan tahap antioksidan yang menggalakkan kesihatan di dalam badan. Antioksidan membantu menghalang radikal bebas dalam sistem imun. Bertindak sebagai pencegahan terhadap sebarang penyakit yang melemahkan. 

Di dalam Kayliz Granola Oat terdapat kebaikannya iaitu seperti berikut :- 

- Membantu menurunkan kadar kolestrol 
- Membantu mengawal pencernaan 
- Membantu dalam usaha penurunan berat badan 
- Meningkatkan kesihatan jantung 
-Mencegah anemia
-Mengalakkan fungsi organ yang betul 
-Menurunkan tekanan darah 
-Meningkatkan aktiviti kognitif
-Meningkatkan kualiti kulit
-Membina tulang yang kuat
-Elak kencing manis
-Hormon merangsang pertumbuhan tisu baru 
-Mencegah kanser




Review Kayliz Granola Oat 
Sebenarnya cik ash ni memang minat makan Oat, So pengalaman cik ash makan Kayliz Oat sangat berbeza sedikit dengan oat-oat yang pernag cik ash cuba sebelum ini dan ianya boleh dimakan begitu sahaja, ataupun boleh juga di tambah dengan bahan-bahan yang lain seperti susu segar, milo, untuk rasa yang lebih sedap... bila cik ash makan kayliz ini kan terasa sangat keranggupan sweet potato di tambah pulak ada lagi bahan-bahan yang lain terdapat di dalam Kayliz ni, cik ash rasa ada biji labu dekat dalam tu sedap sangat. Cik Ash dah jatuh cinta dengan Kayliz Granola Oat ni, so cik ash yakin produk ni memang terbaik kalau korang ingin kurus dan diet serta awet muda dengan amalkan memakan kayliz oat ni. So untuk rakan-rakan yang nak rasai sendiri ni macam cik ash tunggu apa lagi cepat-cepat dapatkan segera dan boleh cuba sendiri.




Untuk mendapatkan Kayliz Granola Oat ini boleh dapatkan secara terus di talian menerusi Kayliz HQ di butiran seperti di bawah ini :- 


No Talian @ Whatsapp : 011-10906902 / 019-6255010
Dikilangkan Oleh : Care Liz Resoures 
Alamat :  No. 1723,Lorong 40 Taman Villa Lavender Height, 
 70450, Seremban,Negeri Sembilan. 
Harga Produk : RM17.90

Dirumuskan oleh Dr Aishah Solution Sdn Bhd Pemenang Awards

Add caption
Sebenarnya cik ash ni memang minat makan Qat, so pengalaman cik ash makan Kayliz Granola Qat berbeza sedikit dengan Oat-Oat yang pernah cik ash cuba sebelum ni dan boleh di makan begitu saja,kalau tambah bahan-bahan lain seperti susu segar, milo, untuk rasa yang lebih sedap.. bila makan kayliz terasa sangat keraggupan sweet potato di tambah lagi bahan-bahan lain yang terdapat dalam kayliz ni.cik ash rasa ada biji labu dekat dalam sedap sangat..cik ash dah jatuh cinta dengan Kayliz Granola Oat ni, so cik ash yakin produk ni memang terbaik kalau korang ingin kurus dan diet serta awet muda dengan amalkan memakan Kayliz Granola Qat ni.untuk rakan yang nak rasa macam mana cik rasa tunggu apa lagi bolehlah cuba sendiri.

This post have 14 komentar

avatar
Cik Nor delete January 24, 2018 at 9:33 AM

mkanan sihat..sesuai utk diet..:)

Reply
avatar
MIN delete January 24, 2018 at 9:42 AM

sedapnya granola! 😋😋😋

Reply
avatar
zuhaira nasrin delete January 24, 2018 at 10:40 AM

suka sangat kayliz ni! dah terasa nak repeat pulak kalau habis nanti heheh

Reply
avatar
Wani Sukarno delete January 24, 2018 at 11:12 AM

singgah sini.. aih sedap wehh.. tak cukup nih . nok makan lagi XD

Reply
avatar
hafizsidah delete January 24, 2018 at 1:01 PM

sis yg ni same dgn DASTO ke?makanan bijirin..mmg sedap

Reply
avatar
Emi delete January 24, 2018 at 1:24 PM

Ada tengok cik ash post kat ig pasal ni haritu. Macam teringin la, letak kat ofis. Boleh buat kudap2 pepetang sambil buat kerja.

Reply
avatar
Wawa Ashihara delete January 24, 2018 at 2:16 PM

Menarik bahan2 yg terdapat dlm oat ni....ada ubi keledek ungu & chia seed tu... Hehehe..rasa manis dia cmne kak?

Reply
avatar
iuzira delete January 24, 2018 at 2:18 PM

Mana nak beli? Dekat pasaraya ada ke.

Reply
avatar
Eintan Nurfuzie delete January 24, 2018 at 6:42 PM

Nampak je perkataan kuruskan badan.. terus smgt nk try

Reply
avatar
Syamimi Saad delete January 25, 2018 at 11:40 AM

Dlu makan oat jenis biasa tu je. Boleh try la yang mcm ni. Nampak menarik je. Hehe

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post