Kisah Cerita Lawak

November 16, 2010

Kisah Cerita Lawak 

Cerita 1  

Suami : Kenapa sayang menangis ?
Isteri :   Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..

Cerita 2

Ada la seorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk orang rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

Budak : Derma apa bang?
Lelaki : Derma untuk rumah orang-orang tua, adik ada apa-apa untuk didermakan?
Budak : Nanti jap, saya ambilkan atuk saya.
Lelaki : ????

Cerita 3 
Tunang Farid, Siti menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?
Siti :  Saya dah bosan dengan awak, saya ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok, tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkk.... Benci........

Cerita 4
3 orang menaiki motor dan ditahan polis trafik
Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti
katanya, Tak Muat Dah Tok, kam dah bertiga!!!

Cerita 5
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan padajalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, laluditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batinhanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.Kawan Tok Batin : ????????

Cerita 6 
Seorang posmen yang datang menghantar surat .” Assalamualaikum “”     Walaikumsalam “” Ni rumah encik Sameon ye?” Ya saya”” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni “” Buat susah aje encik nie! Apasal tak pos aje?”

Cerita 7
Orang Asli Dan Polisorang asli : selamat pagi tuanpolis : selamat pagipolis : apa halorang asli : saya nak buat repot tuanpolis : fasal apa tuorang asli : kawan saya di baham harimaupolis : pukul berapaorang asli : dia tak pukul, terkampolis : habis?orang asli : tak habis, tinggal kepala

Cerita 8 
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, diabertanya: ” Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke sayamembaca macam orang lain?” “Dah tentu, ” jawab doktor. “Oh, gembiranya.Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelakiitu dengan riang.

Cerita 9 
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekatiAmin. : Shan Kenapa menangis?Amin : Saya datang untuk ujian darah.Shan : Awak takut ke?Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, merekatelah terpotong jari saya.(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?Shan : Saya datang untuk ujian air kencing…

Cerita 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat .Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tongberwarna merah.“Atok buat apa tu?”.“Atok bagi surat kat kawan atok,cu!” jawap atoknya.Cucunya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atokduduk dalam tong merah tu?”

Citer 11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untukmenyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilikberkenaan.Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantungmanakala yg ketigadisambar petir.Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…




You Might Also Like

3 ulasan

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017