Solok Lada

April 27, 2015


 
Hai pembaca blog Cik ash semoga anda semua sihat la ya... hari ini ekin sangat teruja sebab pertama Kali buat solok lada versi Cik Ash hihihi...  baki lada untuk buat solok beli masa di Kelantan ada lagi tu yang ekin buat sebelum ni mak mentua buat ekin tolong tumbuk ikan,bawang,kelapa,lada hitam dah siap Gaul semua bahan tu kita sumbat inti kat dalam lada tu... ekin baru belajar buat perlu perkemaskan lagi Bab belah lada solok tu hihihihi... nak mentua ekin yang cakap.... rasa tu dah sedap hihihihihi




nak resepi nanti ekin update semula ya..


ada  2 Cara nak buat solok ni dari my Mother dan my MIL hihihi... solok di atas tu Cara MIL




You Might Also Like

35 ulasan

  1. wahhh, dapnya.. nanti up resepi ya kak.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah nanti akak up resepi ni yg MIL ajar ni xtaw cara org lain mcm ner...

      Delete
  2. Wah dah lama tak makan solok lada..
    Tapi selalunya kalau makan, saya suka buang lada tue.. hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehee... oooo gitu... x suka lada ya

      Delete
  3. Ini makan dengan nasi kerabu nihhhh... Perghhhhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi... betul tu SS dengan nasi kerabu memang terbaik kalau ada lada solok.ni

      Delete
  4. wah pandainya buat solok lada.. sedap tu mkn ngan nasi kerabu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru belajar.... huhuu perlu diperkemaskan belah lada tu hihihi...

      Delete
  5. Replies
    1. Sedap dimkn... bab belah lada fail hahhahaaa... biasa la baru belajar kan

      Delete
  6. pada hitam ke lada hitam? ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha nampak jah typo ekin kak JM ni... lada hitam tu biasa la queen of typo kan

      Delete
  7. selalu mkn nasi kerabu x de solok lada..mmg rasa x lengkap..yg pasti kalau ke kelantan nasi kerabu mesti ada solok lada...baru ummphhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi kerabu ada solok lada,ikan celup tepung,bawang putih jeruk,telur masin perghhhhh memey terangkat makan hihihihi

      Delete
  8. Kasi tepek resepi laa kat sini... Iskkss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS resepi.ada.dah tu nak.buat ayat nak bagi faham dulu ni hihihi... nanti.ekin share ya...

      Delete
  9. Replies
    1. Yeahhh cahut cabaran SS kak JM hihihihi

      Delete
  10. wahhh bestnyaa...lame sgt dah tak mkn bnde nihh

    ReplyDelete
  11. @Scdha Sein (SS)kalau JM yg masak ..ramai nanti nk order keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh tak sabar nak tunggu sis JM.masak... hihhihi

      Delete
  12. @Jari ManisBetul tu, sis! Saya klu makan nasi kerabu wajib ada solok lada dan jeruk bawang putih...berselera tak ingat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak memey sedap nasi kerabu...balik kelantan aritu dapat makan nasi kerabu n nasi berlauk pulut pagi tu banyak lagi xsempat nak.mkn

      Delete
  13. Replies
    1. Kak farah dah habis hihihi buat 11 jah aritu...

      Delete
  14. itu maksudnya sis JM baca ayat by ayat tau..bukan baca intro terus komen kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha terbaik akak... ekin ni selalu salah tulis guna keypard tablet ni la hihihi

      Delete
  15. tetiba teringin nak makan nasi kerabu.. lama tak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak buat sendiri la nasi kerabu hihihi

      Delete
  16. alaaa.. CT tak makan solok lada.. kalo makan nasi kerabu mmg kasi kat mak.. dia makan la.. tp isi dalam tu makan gak sket2.. x banyak..

    ReplyDelete
  17. Perghh.... kena cuba sendiri nih... thanx!

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017