Cinta....... Kasih....... Sayang.......Hati......

October 05, 2015

Cinta....... Kasih....... Sayang.......Hati......


Entri lama dihidupkan kembali untuk anda semua.. 

CINTA :
(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.


KASIH :
(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.



SAYANG :
(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

HATI :(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.

(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa...

nak buat macam mana? Renungkan la....

You Might Also Like

5 ulasan

  1. bukan semua camtu. ada je yang tak. perkahwinan bukan sebelah pihak je... sekadar ingatan untuk diri sendiri gak nih.

    ReplyDelete
  2. bhahahah.. ini typical pandangan masyarakat..
    mudah2an bahagia sentiasa lepas kawen =)

    ReplyDelete
  3. Semoga ikatan perkahwinan yang dibina kekal hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  4. arghhh!!!! Seram plak rasa semuanya x best selepas kahwin

    ReplyDelete
  5. yang pentingan sama ade suami isteri kene ada usaha sndiri dlm membina rumahtangga
    bile dah kawen mmg byk dugaannye
    sama ade kita mampu terima

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017