Drama Sayangku Kapten Mukhriz

July 16, 2016




Pelakon Utama Drama Sayangku Kapten Mukhriz
Raja Afiq sebagai Kapten Ustaz Mukhri Amaniena Baharun sebagai Dr. Ariana Dahlia

Fezrul Khan sebagai Izzudin

Sinopsis Drama Sayangku Kapten Mukhriz

Mengisahkan tentang kehidupan Kapten Ustaz Syed Mukhriz Al-Attas, pegawai KAGAT yang berkhidmat di situ, seorang lulusan UIA dan berasal dari Perlis. Mukhriz menjadi tumpuan warga kem kerana kisah hubungannya dengan Kapten Aliza yang menjadi perhatian. Kapten Aliza Adeline, keturunan cina jatuh cinta pada Mukhriz. Malah, ramai yang suka mereka bersama sebab merasakan mereka pasangan yang sepadan.



Namun, keputusan Mukhriz untuk menolak cinta Kapten Aliza membuatkan wanita itu kecewa dan minta ditukarkan ke Kelantan. Gamat seketika suasana. Ramai yang simpati pada Kapten Aliza kerana tahu Kpten Aliza sedang mendalami Islam dan perlukan pembimbing. Namun Mukhriz bimbang jika Aliza mahu memeluk Islam kerana mahu berkawin dan bukan kerana sinar Islam itu sendiri.



Dan Mukhriz juga mengalah kerana dia tahu Fakhrie begitu sukakan Aliza dan berdoa agar suatu masa nanti mereka akan bertemu jodoh.


You Might Also Like

17 ulasan

  1. drama baru ni.. hehe.. x kenai pun pelakon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelakon ni selalu jadi watak pembantu.. sekarang jadi watak utama dah :)

      Delete
  2. Replies
    1. best SS suami ekin suka tengok siap suruh ekin dowload hihihihihi

      Delete
  3. Kapten plok..hahaha..tak dan nak melayan drama2 ni..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihihi tu la kapten pulak sikit lagi ramai hok cari suami askar

      Delete
  4. x sempat nk layan Drama lah skrg..layan benda lain hehehe

    ReplyDelete
  5. tak berapa suka drama ini.. Watak doktor tu terlalu gedik.. sha tgk sikit jer aritu..

    ReplyDelete
  6. semlm ter tgk jap.
    tapi, kurang minat.
    may be dok tgk sambil gomol ijat kot :) ha ha
    tak concentrate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena concentrate baru best layan hihihihihi

      Delete
  7. Tak sempat lagi nak layan drama ni.. ramai kata best. tgk online je la nanti..heheh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok online n dowlaod cik mimie link dah ada kat atas tu hihihihi :)

      Delete
  8. Pelakon cerita ni semua baru.. x berapa nak kenal muka dorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. diaorang banyak berlakon jadi watak pembantu...

      Delete
  9. Mcm dah lama tak ikut drama2 melayu gini.. Sbb ramai sgt muka baru kot.. Huhuhu~

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang

LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME APRIL 2017