Apa Yang Menyebabkan Kulit Kering?

January 27, 2017

Apa Yang Menyebabkan Kulit Kering? |Assalamualaikum...Hai korang semua apa khabar saya harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat..

Siapa kat sini mengalami kulit kering nak taw  apa yang menyebabkan kulit kita jadi kering , saya akan menerangkan tentang perkara yang menyebabkan kulit kita jadi kering di bawah ini..

1. Cuaca :  Kulit menjadi kering ketika keadaan musim sejuk apabila suhu kelembapan menurun. Contohnya Jika Anda tinggal di daerah padang pasir,boleh cenderung menyebabkan kulit kering. Di padang pasir suhunya sangat tinggi tetapi suhu kelembapannya rendah.

2.  Udara Sejuk dan panas - udara yang panas dan panas boleh menyebabkan kulit kering.

3. Mandi dengan air suam - terlalu lama mandi dengan air suam boleh memyebabkan kulit jadi kering. terlalu lama berenang pun boleh buat kulit kering.

4. Sabun -selalu guna kita guna sabun atau body syampu ada boleh menyebabkan kulit kita jadi kering..

5. Cahaya Matahari - Cahaya dari matahari juga boleh menyebabkan kulit kita jadi kering. Cahaya ultaungu yang terus menusuk masuk jauh ke dalam lapisan kulit. kulit akan menjadi kedutan.

6. Penyakit Kulit - Mengalami penyakit kulit ekzema,psoriasis, serta penyakit kulit yang lain boleh menyebabkan kulit menjadi kasar dan bersisik. 

You Might Also Like

5 ulasan

  1. Kalau nk pilih sabun..pilih yg ada glycerine..In Sha Allah kulit tak kering

    ReplyDelete
  2. Saya mencari rakan blogger untuk guest post. Mainly proses pemasaran diri/bizness. Please visit our blog submit post k. http://iamesfair.blogspot.my/2017/01/guest-blogging-program-inbound.html yes, bahasa melayu ok, english ok..

    ReplyDelete
  3. Nice info.. Alhamdulillah... Sejak guna ephyra takde dah masalah ni..

    ReplyDelete
  4. setakat ni kalau dok dalam aircond mesti kulit kering tp pkai losyen dgn lipbalm ok dh.
    sunblock jugak membantu kalau ada bawah matahari

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017