Resepi Nasi Goreng Ikan Rebus

May 31, 2017

Resepi Nasi Goreng Ikan Rebus

Nasi goreng ikan rebus

                                                                Assalamualaikum..
Hai korang semua apa khabar ekin harap semua berada dalam keadaan sihat ya..

Baru-baru sebelum nak puasa ekin ada buat Nasi Goreng Ikan Rebus makan sarapan pagi..alhamdulilah sedap sangat nasi goreng ekin buat suami dan mil siap bertambah-tambah.. mungkin ikan rebus membangkitkan selera di tambah dengan telur masin yang direbus lagi la kan..

Mil  siap kata zaman dulu ikan rebus paling orang suka, lauk paling simple makan dengan nasi putih dah kira sedap sangat.. sebab tu la kalau tengok ma,mok(nenek) dan mil suka sangat ikan rebus tak ada lauk pun tak pe.. hihihihi..

Anda pernah makan naso goreng ikan rebus ke, kalau belum pernah makan , meh la cub resepi yang saya nak kongsikan dengan anda semua dekat bawah ini.. Selamat Resepi yang senang dan simple sangat.. mana taw boleh buat menu untuk bersahur gak nanti.. hihihihihi..

Resepi Nasi Goreng Ikan Rebus

Bahan-bahan:-
Nasi (guna nasi lebihan yang semalam)
4 Ikan rebus goreng (dihancurkan)
1 ulas bawang merah (ditumbuk)
3 ulas bawang putih  (ditumbuk)
1 biji telur
sedikit garam dan serbuk pati sedap.

Cara Membuatnya :-
1. Goreng telur bagi hancur.
2. Tumis bawang merah dan bawang putih hingga garing.
3. Selepas tu masukkan ikan rebus yang dihancurkan tu ke dalam kuali.
4. Goreng seketika lepas masukka n telur goreng
5. Masukkan sedikit garam dan serbuk pati sedap.
6. Tuang sedikit kicap gaul hingga sebati..
7. Siap boleh di hidang bersama dengan telur masin yang telah direbus.

Ok la itu saja resepi yang saya ingin kongsikan dengan anda semua, selamat mencuba resepi yang senang ni ya.. Resepi Nasi Goreng Ikan Rebus pembuka selera sesiapa sahaja bila makan.. hihihihi



You Might Also Like

13 ulasan

  1. dulu macam pelik bila orang letak nasi goreng ni letak ikan rebus,tapi kakak ipar yang kat pahang tu,dia ajar macam ni...hehehe..sedap jugak

    Jom join segmen mudah di blog kisahsidairy.
    Boleh klik sini ~ Segmen : Bloglist kisahsidairy.com June 2017~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap akak.. Memey org sebelah pantai timur suka makan begitu kut

      Delete
  2. pernah..org terengganu buat..:)

    ReplyDelete
  3. Sedap ni. Nanti nak cuba la. Time kasih share resepi ni

    ReplyDelete
  4. lama x makan ikan rebus
    dedulu mmg hantu ikan rebus haha

    ReplyDelete
  5. wahhh festime dengar dan tahu kewujudan nasi goreng ikan rebus..biasa dengar ikan bilis je


    hihihi

    ReplyDelete
  6. rabia suka makan nasi goreng..my favourite food ni

    ReplyDelete
  7. adik suka makan nasi goreng pattaya

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME Ogos 2017