Drama Adapitasi Novel Tuan Anas Mikael

November 02, 2015

Drama Adapitasi Novel Tuan Anas Mikael

Selamat pagi semua.. hari ini ekin nak share satu drama adapitasi akan datang di astro ria bermula pada tarikh 9 November 2015 jam 10 malam.. Lakonan hebat Aaron Aziz ,ZaraZya dan  ramai lagi pelakon... ok jom baca sinopsis di bawah ni 

*Sinopsis Novel Tuan Anas Mikael : *
Puan Sri Tengku Anansa telah memberikan Tuan Anas Mikael tempoh selama tiga bulan untuk mencari perempuan yang sempurna bagi menolak calon pilihannya, Safra Ariana, cucu Tun Akhiruddin.

Oleh kerana, setelah hampir dua bulan mencari, Tuan Anas Mikael tidak berjumpa, jadi dia merancang untuk menyiapkan Ayu Maisarah, anak tukang cuci rumahnya itu, sesempurna kriteria yang dia mahukan tanpa Ayu Maisarah tahu tujuan sebenarnya dia menjalani semua latihan-latihan yang disediakan. Yang Ayu Maisarah tahu, Tuan Anas Mikael sedang menyiapkan dia sebagai pengurus projek di Krabi.

Di sebalik rancangan ini, Tuan Anas Mikael tidak tahu, Ayu Maisarah menyimpan rahsia besar daripadanya. Akibat daripada takut identiti sebenar Ayu Maisarah terbongkar, Ayu Maisarah telah bersetuju dengan penyamaran itu.

Namun, hal yang melibatkan hati dan perasaan bukan boleh dibuat main-main. Sewaktu dalam tempoh Ayu Maisarah menjadi kekasih Tuan Anas Mikael, Ayu Maisarah mula jatuh cinta. Takut dengan peristiwa hitam dalam keluarganya bakal berulang kembali, Ayu Maisarah menyimpan rasa cintanya terhadap Tuan Anas Mikael secara diam-diam.
Tetapi... Di Krabi...

“Saya suka awak, Ayu Maisarah.” - TUAN ANAS MIKAEL

Tuan Anas Mikael mengaku sudah jatuh cinta kepada Ayu Maisarah menyebabkan Ayu Maisarah mula memasang angan-angan dan memetik segala bintang dan bulan. Apabila tiba waktu yang ditetapkan, Tuan Anas Mikael telah menukar hasratnya dan memilih...

Mom perkenalkan, the love of my life, my girlfriend, Raisya Putri. - TUAN ANAS MIKAEL
Ayu Maisarah, kecewa!

“Tuan... Tuan tahu apa kopi yang paling pahit? Oh, tak tahu, ya? Kopi-lih dia itulah yang paling pahit! Saya benci tuan... Tapi, macam mana, saya dah tersayang tuan.” - AYU MAISARAH

Konflik mula memuncak, Tuan Anas Mikael ditakdirkan dalam kesusahan. Untuk menolong Tuan Anas Mikael, Ayu Maisarah terpaksa membongkarkan rahsia identiti dirinya sendiri dan mendedahkan dirinya untuk dibunuh.

Tetapi adakah pengorbanannya itu berbaloi? Perlukah Ayu Maisarah terus menyelamatkan Tuan Anas Mikael atau membiarkan Tuan Anas Mikael yang kekwat itu.... Mati selepas apa yang telah Tuan Anas Mikael berbuat kepadanya?

“Jaga saya elok-elok, Cik Ayu. Kalau awak jaga saya elok-elok, saya akan jaga awak elok-elok juga.” - TUAN ANAS MIKAEL

You Might Also Like

20 ulasan

  1. Err... nanti kalau syok, gtaw ea... heee

    ReplyDelete
  2. sy da beli novel ni tp bc sekerat jln je sbb nyer: byk sgt dialog!! sy ni nk bc novel bkn nak bc skrip! tp x tau laa kalu drama lg best dr novel ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekin pun lama dah tak baca novel tunggu drama saja

      Delete
  3. X minat aaron aziz.. sinopsis cam menarik.. mungkin boleh baca novel dulu kot..

    ReplyDelete
  4. takde astro. tapi kadang takut layan cerita dari novel ni tak sebest novel huuuu

    ReplyDelete
  5. aida da tgk few episod.
    biasa aje jln cerita.
    da boleh agak what to happen.
    just suka tgk pelakonnya.

    ReplyDelete
  6. suka tengok Zara Zya berlakon..jenis slumber je.. :D

    ReplyDelete
  7. layan jugak cerita ni.. romantik komedi.. password dorg “Jaga saya elok-elok, Cik Ayu. Kalau awak jaga saya elok-elok, saya akan jaga awak elok-elok juga.”

    ReplyDelete
  8. Suka Cik Ayu... Tuan Anas tu mcm kaku ckit

    ReplyDelete





Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME OKT 2017