Donut oh Donut

November 03, 2015

Donut oh Donut


Assalamulaikum..  
Hai korang.. seperti biasa entri autopost lagi.. 
2 hingga 3 hari lepas ekin buat Donut lagi permintaan dari suami ekin. Dia suka sangat donut ni.. donut yang ni ekin cuba resepi lain pulak disebabkan susu tepung tak ada ekin gantikan dengan susu pekat manis. Tesktur donut lembut tapi tak gebu macam sebelum ni maybe sebab tak guna susu tepung dan tak masuk telur. 

Asyik buat donut jah ekin ni hihihi.. biasa la ekin baru pandai buat kuih hihihi.. memang ekin bab kuih fail taw.. masa anak dara tak mau belajar memasak begini la jadinya.kuih febret suami lopat tikam ekin tak pandai buat nak kena belajar cara buat nanti..

Resepi donut tu nanti ekin update semula... hihuhi.. tak jumpa pulak buku resepi ekin letak dimana.. lagi pulak taip entri waktu malam tanpa cermin mata tak nampak tulisann kat buku hihihi.. sory taw.. 

You Might Also Like

28 ulasan

  1. untunglar bini pandai buat donut, ;p

    ReplyDelete
  2. gebu molek donut tu..mmm sedap tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi alhamdulilah menjadi gak akhirnya

      Delete
  3. Wah ekin belajar buat kueh..rajinnya
    :-)) kak yan suka donat sambal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak yan kena belajar suami nak makan kan

      Delete
  4. maknanya jgn skip telur tu kan..x gebus kureng lah sikit rasanya eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah sis jm juri masakan kat rumah ada seorang hahaha abg la boleh taw beza

      Delete
  5. yang ini pun nak buat nak buat tapi tak buat buat, sudahnya buat kat kedai je adehhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira kak ekin ni surirumah abg nak mkn kena buat la hihihi

      Delete
  6. 1-2 minggu ni aida blogwalking... semua buat donut.
    nape ekk?
    hmmmm mencabar keimanan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak suruh kak.aida buat donut tu hihihi

      Delete
  7. Donut..Cik Mimie suka yang x byk gula..sebab Cik Mimie x suka manis2..heee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak ekin suka gula sederhana sedap mkn panas2

      Delete
  8. Cik Mimie pandai makan tak pandai buat..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak ekin xpndai cik mimie bab abg nk mkn kena buat se.diri la...

      Delete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017