Kek Guna Pemanggang Ajaib

January 03, 2016

Kek Guna Pemanggang Ajaib 

Hai korang.. ini entri untuk tahun lepas terupload tahun baru hihihi...aritu cari kek guna pemanggang ajaib wah teruja nak cuba buat dan hari ini ekin buktikan yang ekin berjaya buat gak.. Resepi ekin ambik dari Blog JM Belog nama pemilik blog ni Mil Hashim.. ini bukan blog Sis  ya.. hihihi. Ekin punya buat ada warna warni hahaha...


Jom tengok resepi kek pemanggang ajaib ni. 


Resepi Kek Guna Pemanggang Ajaib 

Bahan-bahan 

Bahan A
3 biji telur
1 cawan gula halus (ekin kurangkan gula sebab mak mentua tak makan manis)
1 cawan minyak masak
1 sudu teh esen vanilla

Pukul telur sampai kembang, kemudian masukan gula pukul kembang, masukkan juga minyak masak dan esen vanilla pukul sehingga sebati. 

Bahan B 
1 1/2 cawan tepung gandum (diayak)
1 sudu makan serbuk penaik (diayak)

1. Campurkan bahan A dan B pukul sehingga sebati.

2. Tambah la pewarna apa yang korang suka ya. 

3. Sapukan sedikit minyak masak ke dasar pemanggang ajaib tu. 

4.Kemudian masukkan adunan kedalam pemanggang ajaib.

5.Bakar dengan api perlahan selama 5 minit hingga 10 minit. 

6.Sangat mudah dan cepat hiihi..

P/s kalau tak ada mixer adunan tu boleh di blender  untuk sebatikan adunan tu.. 

Selamat mencuba korang ya.. 





You Might Also Like

19 ulasan

  1. Salam singgah sini Cik Ash...wahh...nampak sedap dan menarik lah kek tu...

    ReplyDelete
  2. saya bakat guna ricecooker . cantik juga naiknya ...

    ReplyDelete
  3. Guna pemanggang ajaib tuu.. tak ada lagi, nanti daa beli bolehla teraii hihihi

    ReplyDelete
  4. ada umah kosong x sebelah umah ekin..leh k.el duk situ ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi kak el xde rumah kosong buat masa ni

      Delete
  5. pandainya masak.. mummy pun pandai gak tau... pandai beli..hahahahaa :p

    ReplyDelete
  6. mak aih senang xyah guna oven da.. bancuh2 then guna je pemanggang ajaib.. best best =D

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. time rajin... loni xde mixer punah xdpat nak buat kek supo sekalo hahahhaha

      Delete
  8. ehh menjadi la.. hehe'sedapnya bila boleh rasa ni

    ReplyDelete
  9. rajinnya ekin mencuba.. sha kalu kek nie lemah sikit.. hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kek ni sebab mil nak makan kuih sha tu yang mencubanya

      Delete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017