Selamat Pagi Dan Bercuti

May 29, 2015

Selamat Pagi Dan Bercuti

Bisnes Dadih Kecil-kecilan 

Hai selamat pagi jumaat... hari ini merupakan hari yang istimewa buat ekin dan suami... malam nanti ekin story taw... tunggu entri malam nanti inshaAllah..syok buat adik-adik yang dapat bercuti kan... surirumah yang tak bercuti huhuhu...ada jah keje yang menunggu ni sambil on9 mesin baju taw... lepas ni nak g basuh baju uniform abang basuh dengan tangan taw ya..



Seperti yang anda taw hari ini bermula cuti sekolah bagi seluruh negeri Malaysia kan... ekin ada misi sepanjang cuti sekolah ni untuk buat bisnes dadih taw.. ekin jual dadih kat anak saudara yang berumur 18tahun ke 5 tahun laku gak... dia orang pun suka siap buat permintaan nak Harga Berapa tu hahahaha... dadih ekin dah start buat sebelum cuti sekolah lagi taw... 5 hari dah habis anak saudara beli...

Ahad ini beli yang perisa baru pulak buat yang baru... ada lagi nak menjayakan misi menjual makanan lain tengok bajet belanja bulan depan macam ner... GST ini kena harus berjimat cermat dalam pembelajaan Wang ini... dulu masa muda tak pe la kita seorang ini dah berumah tangga kena fikir nak agihkan duit untuk bayar bill elektrik,bil api, bil astro, rumah,kereta dan lain-lain. tu pun tak cukup dengan abang berkerja seorang ini... kos hidup sekarang tinggi..


You Might Also Like

10 ulasan

  1. Semoga bisnes bertambah maju.. Chaiyokkk!

    ReplyDelete
  2. bagusla..ada bisnes sampingan..mana tau nanti boleh dikembangkan lagi..org kata nak seribu daya..tak nak seribu dalih..boleh gak Fida tempah kan..hehehe

    ReplyDelete
  3. akak.. maila hantaq ke PDRM sket.. nak rasa jagong..
    boleh dak demand hahaha..

    ReplyDelete
  4. Semga bertambah maju bisnes Kak Ekin..chaiyok2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kure sikit perisa nenas x brapa suka budak2 ni

      Delete
  5. wahh tahniah kak ekin
    ayu yang bekerja ni pon tunggang langgang sikit
    heee xpe kak slow2

    ReplyDelete
  6. takpe kecil-kecilan dulu.
    semoga menjadi besar-besaran nanti

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME OKT 2017