BILA GURU MENTAFSIR CINTA

August 23, 2015

BILA GURU MENTAFSIR CINTA
                     




GURU FIZIK
Cinta adalah merupakan daya tarik – menarik antarakutub positif (lelaki ) ke kutub yang tak sejenisnya
(tentulah sidia )

GURU BIOLOGI
Cinta merupakan cara mempelajari hubungan antaramakhluk hidupan dengan lingkungan nya

GURU KIMIA
Cinta merupakan tindak balas kimia yang tidak
diketahui unsurnya

GURU MATEMATIK
Cinta adalah satu cara untuk menentukan daerah
ketidaksamaan antara dua garis yang tidak sejajar

GURU PENDIDIKAN ISLAM
Jangan sekali -kali meninggalkan cinta tetapi jangan
terlalu dekat padanya kerana hidup ini penuh
dengan iblis dan syaitan yang sanggup menggoda
manusia untuk membuat dosa dan cinta adalah
sasaran dosa ( cinta la YG 1 ALLAH itu cinta yg hakiki
dpt kan cinta yg halal d dunia dan akhirat)

GURU PENDIDIKAN MUZIK
Cinta adalah ibarat irama dan lagu yang tidak dapat
dipisahkan

GURU EKONOMI
Cinta merupakan keperluan manusia yang harus
dipenuhi sama ada secara langsung atau tidak
langsung

GURU SEJARAH
Cinta hanya akan menjadi cinta sekiranya ianya tepat
dan benar. Tapi jangan lupa jika ada sebab, pasti
ada akibatnya.

GURU GEOGRAFI
Cinta adalah seperti 4 musim yang melanda
kebanyakan Negara Eropah … .kadangkala berbunga ,
kadangkala panas, kadangkala dingin dan
kadangkalanya luruh

GURU BAHASA
Cinta dianggap indah kerana di dalamnya ada satu
kesatuan yang harmonis antara bentuk bahasa dan
isinya
Yg pasti tafsir la cinta mengikut kehendak Allah yg
satu… berte mu berpisah semua kerna Allah … ..
Indah ya cinta kalau agama d serta bersama … ci nta
ALLAH DAN RASUL ADALAH YANG UTAMA DAN D 'UTAMA
JGN TERPEDAYA KERNA CINTA DUNIA YG

SEMENTARA. ... ... .... ... ingat ye kwn2 .. .=)




You Might Also Like

19 ulasan

  1. oh ok...suka semuA skali...hehehe...hah, lg2 yg cikgu agama tu ckp...hehehe...cintailah yang 1.. :)

    ReplyDelete
  2. Nice..pendangan mengikut tafsiran masing masing..hehe..

    ReplyDelete
  3. Indahnya tafsiran cinta mengikut bidang berbeza...

    ReplyDelete
  4. Wahh, dari persepsi mata cikgu la ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dari kaca mata cikgu Ceketed...boleh ngak share tafsiran cintanya

      Delete
    2. ce cikgu Ceketed dari katamata cikgu lak

      Delete
  5. Assalam ekin,
    waaaaaaaaa
    macam2 guru ni yer :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam kak.sha yer mcm2 guru hihihi

      Delete
  6. Cinta akhirat kekal abadi....susah betul mencari cinta ni..Ekin ada tips tak hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang susah Jay Emm... Liat macam ayam kampong!

      Delete
    2. Ekin xde tips pun akak... Cinta ekin bertemu diradio on9 hahahaha

      Delete
  7. Cikgu Tabika Kemas ada? He He He...

    ReplyDelete
  8. hahahaha tindak balas kimia tu lawak.. hahaha..
    yang tak tahu unsurnya..

    ReplyDelete
  9. Hahaha.. kemain lagi cikgu-cikgu nie menafsirkan cinta berdasarkan bidang kepakaran masing-masing..

    ReplyDelete
  10. wah... memang gini ada ekk, ekin ?
    ilmu baru ni ha ha ha :)
    adik aida guru kh la plak...

    ReplyDelete
  11. Heheheh...macam2..Cikgu pun nak mentafsir cinta jugak :) hikhik

    ReplyDelete
  12. Dan kesimpulannya..cinta itu sangat indah...

    ReplyDelete
  13. macam2 tafsiran cinta ikut bidng cikgu msing2..guru geografi tu btul2 tnjukkn situasi cinta yg sbnr..xsmstinya indah slalu

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME Ogos 2017