Bekalan Air Tak Ada Tiba-Tiba

February 28, 2016

Bekalan Air Tak Ada Tiba-Tiba


Hai korang semua, selamat petang... lewat update blog hari ini... maafkan ekin semua... sekarang 1 taman perumahan ekin duduk tiba-tiba bekalan air terputus dah 2 hari berlajutan ni... telefon SADA diaorang cakap tak taw punca air tak ada kenapa.. dugaan sungguh dengan air tak ada ni... nak buat keje memasak,membasuh, mandi dan sebagainya terbantut la.. ekin sakit kepala mandi sikit jah kat atas kepala demi nak jimatkan air.


Teruk sungguh ni bekalan air terputus apa-apa notis bersurat tak ada langsung kesian la kat kami di perumahan tamam mutiara kulim sungai kob ni.. ni nak memasak untuk makan tengah hari sempat tandah air sikit untuk guna, baju sebakul tak basuh aduh la.. sabar jah dugaan ni... baju uniform keje abang mujur la basuh tangan sempat la basuh pagi tadi air ada sikit dalam tangki.. ni dah masuk petang air tangki dah habis tak taw dah macam ner kalau berlanjutan sampai esok pagi... 

Last-last kami satu taman ni tak mandi kut.. badan ekin dah naik biji-biji merah gara panas ruam kut... selalu 3kali sehari mandi loni 2 kali jah mandi la... pihak yang bertanggungjawab cepat bertindak dengan masalah air di taman mutiara sungai kob.. 


You Might Also Like

8 ulasan

  1. susah kan kalau air tadak.. mungkin ada paip bocor tanpa diketahui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang susah... sampai nak mandi pun susah hahhaha

      Delete
  2. Replies
    1. dah ok dah sis jm... 2 hari saja xde air

      Delete
  3. 2 hari takde air?
    memang seksa, ekin.
    lelebih kalau family ramai, ada anak kecik hu hu hu...

    ReplyDelete





Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME OKT 2017