Sunshine Blogger Award - Unnianje

March 18, 2017

Sunshine Blogger Award - Unnianje

Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya sihat walafiat ya.. hari ada masa untuk buka loni ekin sibuk sikit banyak urusan di luar.. 

Ekin ucapkan terima kasih kepada Unni sebab tag kak ekin join Sunshine Blogger Award ni.. Dalam award ni akan ditanya dengan soalan- soalan yang mencabar gak nak mejawab hihihihi.. dalam bahasa inggeris pulak kena google translate la.. 

Here are the RULES :
  1. Thank the person (s) who nominated you in a blog post back to their blog.
  2. Answer the 11 question sent by the person who nominated you.
  3. Nominate 11 new blogs to receive the award and write then 11 new questions.
  4. list the rules and displya the Sushine Blogger Award Logo on your post and/or on your blog.
Jom usha soalan yang ditanya oleh Unnianje ni dekat bawah ini :- 


1. Who are you?
Saya ialah Sharifah Ashikin Binti Syed Ali, anak keempat daripada 6 beradik, ingin taw lebih lanjut mengenai saya baca kat SINI

2. During the course of your life is the most embarrassing this ever happened?
Masa dekat kelantan dulu, perkara yang memalukan bila ada kesan darah di baju kurung ,masa tu keje dikelantan..faham2 la darah apa ya. memang memalukan perkara tu.. 

3. You like travel? why?
Suka mengembara tapi buat masa sekarang belum peluang nak pergi mengembara lagi..mengapa saya teringin nak mengembara sebabnya ingin mengenali dunia hihihihi.... 

4. state in Malaysia,a state where your don't go?
Negeri yang saya tak pernah pergi lagi ialah Melaka,Sabah,Sarawak, Perlis.

5. Which state cuisine that you like? ( unless your state)

Terengganu dan pahang sebab masakan dia boleh kena dengan tekak saya sebab saya dibesarkan di Kelantan.. dalam ic Pahang. 

6. Do you like your job now?
Keje surirumah suka sangat..hihihihi

7. The most disappointing in your life? why?
Orang yang sibuk bertanya pasal kehidupan saya dan family lepas tu membandingkan dengan orang-orang lain. Ataupun Apabila orang yang kita sayang merahsiakan perkara yang kita taw.. lebih kurang macam tu la. 
Orang yang sibuk bertanya pasal kehidupann saya dan family lepas tu membandingkan dengan orang-orang lain.Ataupun Apabila orang yang kita sayang merahsiakan perkara yang kita taw.. lebih kurang macam tu la.. 

8. Who is the first person you're looking for if your are in emergency?
Mesti cari encik suami dulu.. dia yang terdekat dengan saya kan..

9. What is the first thing, will do when you wake up?
Bangun pagi betul-betul urat lepas tu buatkan sarapan dan bekal untuk suami pergi keje,lepas tu kadang2 g hantar anak saudara pergi sekolah.. 

10. If someone give your 10k. what do you do?
kalau ada orang bagi 10K dekat saya la, saya nak guna duit itu untuk bahagikan dekat rumah anak yatim,sedekah dekar masjid,yang selebih saya guna untuk apa-apa yang patut. 

11. What you like about me? why?
Saya suka tengok Unnianje cara berpakaian,berpurdah tutup aurat, alhamdulilah sejuk memandang bila berpakaian begitu, semoga boleh menjadi semangat untuk berubah ke arah menutup aurat dengan sempurna nanti.

Alhamdulilah akhirnya ekin berjaya menjawab soalan yang ditanyakan oleh Unnianje ni.. ekin tak ada sesiapa nak tag..  

You Might Also Like

10 ulasan

  1. Kejadian yang memalukan itu.. malunyaaaaaa. Tapi benda tu tak boleh dielakkan kan. Huhu. Siqah tak buat lagi tag ni. Hii. Jawab soalan ambil masa sikit :D

    ReplyDelete
  2. allhamdulilah cik ash.. yeahh Unni suka makanan pantai timur ..nyummy rindu nasi kerabu, nasi dagang..sama la suka sgt mgembara.. Allahmdulillah cik ash memilih sedkah, moga sntiasa di murahkan rezeki.. dengn bsedekah duit kita kan btmbah. thks untuk jawapn last.. Allahmdulilah Allah tutup aib Unni sbb tu org sejuk je pndang.. dan unni doa kan utk ci ash jgk ya.. dengan izin Allah.. in sha All Thanks a lot

    ReplyDelete
  3. Nama sama dengan saya la, Ashikin.. =) Biasalah manusia nie kan ada satu perangai yang ada saja yang tak kena di matanya, seolah-olah dia saja yang betul..

    ReplyDelete
  4. Samalah dengan saya. Suka mengembara juga tapi banyak halangan nak mengembara tu. terpaksa tangguhkan dulu.

    ReplyDelete
  5. Suka juga mengembara, in shaa Allah mungkin satu hari nanti..

    ReplyDelete
  6. rajinnya jawab soalan2.. mcm ni org boleh tau serba sikit psal kita

    ReplyDelete
  7. jawablah dalam omputih jugak ekin, hehehe

    ReplyDelete
  8. meh la dtg melaka ekin.
    jemput dtg umah kecik aida.
    kita makan-makan sama-sama :)

    ReplyDelete
  9. Jom ke Melaka Ekin.. Makan asam pedas..

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017