Thursday, December 12, 2013

author photo
Terima Kasih Kepada Azwar Syuhada yang sudi singgah blog ekin... sebab dia la ekin rasa berminat join segmen ni.. dah lama tak join segmen... dulu2 minat sangat join ni... best dapat kenal dengan ramai blogger-blogger walaupun tak menang pun hadiah..

Berbalik kepada segmen yang ekin nak join ini ada syarat-syaratnya yang perlu kita patuhi so kena ke blog Aku Penghibur untuk mengikuti syarat-syaratnya ya..



Ok Jom kita bermula menulis tentang Kenapa Aku Jadi Blogger? 

       Saya jadi blogger sejak  November 2010.  saya mula berkarya di blog kerana meminati dunia penulisan selain untuk mendapatkan kawan-kawan baru.  ketika itu ekin tak taw apa-apa fungsi pasal blog ni dan pada ketika itu ekin juga ada mengenali suatu Stesen radio online disitulah ekin mengenali tentang blog.. rasa best tengok ada blog sendiri ni boleh tulis apa yang kita nak kongsi kan. Dalam fikiran ekin terlintas nak ada sendiri blog dan radio sendiri hehehe... tanpa bertanya dekat sesiapa ekin tubuhkan blog ekin masa itu dikenali dengan nama syasyaekin.blogspot.com... tertapi di sebabkan ada yang cemburu dengan blog ekin ni ekin dah tukar link kepada cikash.blogspot.com. ok berbalik kepada cerita di atas entry yang mula ekin tulis kisah Disebalik Derita Ada Bahagia. Ekin banyak habiskan masa dengan dengar radio online sambil menulis apa-apa yang terlintas dikepala ni ada. cerita di yang dikongsikan di blog macam-macam ada tentang sukan, drama,filem, artis, kehidupan diri ekin sendiri. bila ada masa terluang ekin kongsi kat blog. kira blog ni kira diari ekin.. tetapi ekin tak ada kongsi hal peribadi ekin di dalam blog ni.. kadang-kadang ada gak yang tak suka apa yang kita tulis tentang hal diri kita dengan BF,GF dan sebagainya... Orang yang galakan ekin menulis blog ni ada en tunang ekin.. hehehe... dia yang banyak memberi ekin semangat teruskan menulis blog walaupun dah jarang update. 


Ekin rasa puas bila menulis di blog ni dapat kongsi dengan rakan-rakan alam maya selain facebook,twitter,myspace dan lain-lain tengah famous sekarang ini. Ekin harap suatu hari nanti ekin boleh menjadi blogger yang dikenali seperti otai-otai blogger yang ekin kenal di alam maya walaupun tak pernah berjumpa lagi..  Dengan menulis blog ni ekin dapat ramai kawan ada yang masuk blog ekin hanya singgah, baca like nak komen tu tak ada mungkin sebab blog ekin tak menarik untuk di komen kut.. hehehe.. 


Tetapi dengan blogger ini ada gak negatif nya bila kita menulis seperti yang tengok la ada blogger yang cukup popular sampai ada blogger antara blogger tak kira yang BARU KE YANG LAMA dia menyindir antara satu sama lain. Ada lagi tu blogger Blog ini menulis pasal keburukan blog itu, blog itu pulak menulis pasal keaiban antara satu sama lain.  Apa kata kita jangan kita buat perkara  macam tu blogger la secara sihat.. leh pupuk silatulrahim antara blogger.. buang yang keruh ambik yang jernih.. huhuhuhu.. ni ada lagi blogger jangan la sombong kalau kena sporting2 taw.. hahahahhah.. 


Panjangnya ekin bercoleteh harap dimaafkan kalau ada salah dalam menulis di entry ni.. begini bila lama tak menulis kan macam-macam yang nak dikongsikan.. 


Berakhir sudah Coretan ekin Tentan"KENAPA AKU JADI BLOGGER"


Sekian Terima Kasih



This post have 14 komentar

avatar
Cik Ash delete December 12, 2013 at 11:52 AM

ok insyaAllah nti ekin singgah. terima kasih sudi singgah blog ekin.

Reply
avatar
Akupenghibur.com delete December 13, 2013 at 11:26 PM

alhamdulilah.. terima kasih kerana join segmen nie ^_^ kisah yang baik kenapa jadi blogger

Reply
avatar
Shad delete December 15, 2013 at 4:11 AM

good luck to you too. shad datang balas kunjungan from segmen sama.

Reply
avatar
Fatin Wawa delete December 15, 2013 at 9:23 AM

singgah balas kunjungan.. salam kenal ye. ;)gudluck!

Reply
avatar
Khir Khalid delete December 15, 2013 at 8:33 PM

Salam ukhwah.. balas ziarah dari segmen yg sama.. sy follow sini ye. T kasih.. :)

Reply
avatar
Hanim delete December 15, 2013 at 8:33 PM

all the best cik ash. kenit datang singgah membalas kunjungan dari esgmen yg sama (^_^).

Reply
avatar
Cik Tieka delete December 16, 2013 at 9:10 AM

balas kunjungan..GudLuck ya Ekin ^__^

Reply
avatar
Fiza Aizzawa delete December 17, 2013 at 1:58 PM

gd luck.. Fiza dr segmen yg sama... done folo sini jugakkk...

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post