Resepi Cek Mek Ubi Kentang

December 24, 2016

                         
Resepi Cek Mek Ubi Kentang | Assalamualaikum,Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat ya.. baru-baru ekin ada buat kuih cek mek dari ubi kentang,ekin terasa nak makan cek mek.. hihihihihi.. terlebih dahulu ekin ingin meminta maaf banyak kat korang semua  blog ni sunyi sepi dengan entri baru biasa la keadaan tangan ekin masih sakit lagi... nak taip lama guna laptop tak leh..

Lama dah sebenarnya ekin buat cek mek ni minggu lepas entri ni duk tersimpan dalam draf jer.. jom la usha resepi cek mek ubi kentang ekin buat.. ekin buat bentuk bulat2 senang hahahaha.. malas nak getel-getel macam cek mek...

Resepi Cek Mek Ubi Kentang 
Bahan-bahan :-
4 biji ubi kentang
2 cawan tepung gandum
Gula 

Cara membuatnya :-
1. Rebus ubi kentang sampai betul-betul masak dalam air rebusan tu letak garam ya.
2. Bila ubi kentang dah masak lenyek-lenyek bagi hancur ya. macam nak buat cek mek gak la.. 
3. Masukkan tepung gandum gaul sehingga sebati. 
4. Bulatkan adunan tengok gambar atas bulat sama saiz kan tu ekin timbang elektronik tu dalam 10gm tu sama saiz hihihihi.. 
5. Ambik doh bulat tu masukkan sikit gula lepas bulat kan balik la. senang jer buatnya.. 

Ok la itu jer resepi cek mek ekin buat senang sangat nak kan.. hihihihihi... selamat memcuba resepi ekin ni.. 


You Might Also Like

8 ulasan

  1. wahhh , mudah jer rupanya nak buat nya haaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah memang mudah pun kena pandai letak gula dalam tu jer kalau tak pecah hahahhaha

      Delete
  2. Replies
    1. hihihihi tu la comel buat bulat2 suka macam ni la

      Delete
  3. baru akak tau ubi kentang pon bleh buat cek mek

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jah kak buat ubi kentang.. ubah2 selera hihihihi

      Delete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME Ogos 2017