#Cabaran20Hari | Menu Wajib Bulan Puasa

June 30, 2015

 #Cabaran20Hari Menu Wajib Bulan Puasa 

#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015
      
Hai... hari ke 4 ekin menglengkapkan cabaran20hari iaitu Menu Wajib Bulan Puasa ekin buat  sepanjang bulan Ramadan ni... Jom baca kat bawah ni. 
                                                           
Dah Hari ke 13 Ramadan kita berpuasa kan... Ada banyak makanan khas bulan ramadhan dan minuman khas bulan ramadhan yang akan membuat puasa ekin semakin menyenangkan, kerana pada saat sahur dan berbuka puasa ekin di sambut dengan makanan dan minuman ramadhan yang istimewa dan special.  Menu Wajib Bulan Puasa yang harus ekin dan orang makan ialah seperti di bawah

* Kurma


Menu Wajib Bulan Puasa yang pertama harus kita makan ialah Buah Kurma yang betadsal dari gajah Timur tengah. Buah Kurma ini mempunyai kepada kita taw dia dapat mengatasi 
masalah anemia, menjaga gigi dan memberi tulang kita sihat, tak lupa buah Kurma juga dapat mencegah stroke, mencegah jantung, menjaga kesihatan mata, melancarkan buang sir. Buah Kurma mempunyai kandungan anti oksidan sangat tinggi.


* Onde- Onde ataupun Buah Melaka 





Menu Wajib Bulan Puasa yang Kedua ekin selalu buat iaitu onde-onde ni.. onde-onde ini adalah kuih kesukaan suami ekin.. tu yang wajib ada dalam menu yang selalu ekin buat.. kuih paling mudah nak buat sesiapa saja boleh buat kuih ni.. bahan-bahan untuk buat onde-onde pun senang dan mudah kan..


* Nasi

Menu wajib bulan puasa yang ketiga pulak semestinya nasi kan... tak ada nasi tak lengkap menu untuk berbuka dan bersahur kita.. nasi panas di makan dengan lauk pauk yang panas sangat menyelerakan dan mengenyangkan perut ya.. hihihi

 Ok la itu saja Menu Wajib Bulan Puasa yang ekin share.. maaf kalau terkurang tersalah menulis entri ini... ingin baca lagi berkenaan tajuk #Cabaran20Hari ekin yang boleh singgah di link dibawah ini :-
                                   
                      1. #Cabaran20Hari Erti Puasa Bagi Anda
                  2. #Cabaran20Hari Pengalaman Sahur
                     3. #Cabaran20Hari Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas



               

You Might Also Like

16 ulasan

  1. Hehe.. menu wajib selalunya kurma an..

    Tapi, kite tak berapa suka kurma.. heee

    #bloggerutara

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Kurma tu je kita sama.. Hihihi

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME JULY 2017