#Cabaran20Hari | Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa

July 02, 2015

 #Cabaran20Hari | Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa

Assalamualaikum..Hai... selamat malam reader blog Cik Ash ini... puasa Ok ke...  Hari ke 7 ekin menlengkap misi #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 ini...  tajuk ke  7 ialah #Cabaran20Hari Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa . Jom  baca kuih kegemaran ekin di bulan puasa ini..

Kuih Kegemaran  di bulan puasa yang ekin ingin sangat makan adalah kuih-muih dari Kelantan.. duk kulim masih belum jumpa dengan selera tekak ekin ni... Biasa la tekak ni dah sebati dengan makanan Kelantan bila makan makanan dari luar Kelantan tak kena citarasa ekin.. 

Ok la kuih kegemaran di bulan puasa yang mengikut selera ekin ni jom usha gambar kat bawah ni ya 

ihsan google 
kuih seri ayu ni ekin suka makan sebab testur kuih lembut ada kelapa di atas.. 


Kuih Buah Tanjung ekin suka makan sebab dia Manis hihihi bila makan rasa berair-air  mulut .. 


kuih jala emas kuih yang Manis gak hihihi... 



kuih onde-onde paling kerap buat tak beli sebab senang nak buat kan


kuih netbat best makan ma buat rindu nk makan kuih ni.. 

Itu saja kuih kegemaran di bulan puasa yang ekin mengidam gidam nak makan hihihi.. macam orang mengandung pulak ni.. biasa bila dah merantau duk berjauhan dari kelantan kan nak cari kedah memang susah nak jumpa.. onde-onde tu ada tapi baik buat sendiri syok nak makan hihihi....terlepas dengan tajuk #Cabaran20Hari ekin sebelum ini  la terjah ke entri di bawah ini :-



You Might Also Like

9 ulasan

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Alamak.. lapar pula tengok gambar-gambar ni :3

    ReplyDelete
  5. Kuih buah tanjung ngan netbat tak pernah makan lagi :)

    ReplyDelete
  6. kuih bunga tanjung, kuih jala emas & kuih netbat ~ aida x pernah rasa lagi, ekin :)
    kuih utara ye?

    ReplyDelete
  7. Cik Mimie bukan pengemar kuih..kalau karipap n popia je makan..hehe..kuih lain..kureng..

    ReplyDelete
  8. kuih netbat dan jala emas tu x pernah tgk dan mkn lagi

    ReplyDelete

Terima Kasih Meninggalkan Komen Dekat Blog Cik Ash..

InsyaAllah Nanti Cik Ash Balas Kunjung Balas Bila Ada Masa Terluang


LIKE US ON FACEBOOK

>

PURPLE AWESOME OKT 2017